Zwracasz samochód?
Zobacz jak go przygotować i o niczym nie zapomnieć

Poznaj check-listę idealnego zwrotu:

Napraw

Umyj i posprzątaj

Przygotuj dokumenty

Skompletuj wyposażenie

Zabierz swoje rzeczy

Teraz oględziny samochodu i protokół odbioru to czysta formalność.

Zobacz w szczegółach, jak przygotować samochód, żeby nie dopłacać.

Unikniesz nieporozumień w ocenie stanu technicznego, skrócisz czas oględzin i co najważniejsze zminimalizujesz koszty rozliczenia.

Check-lista idealnego zwrotu:

Napraw

Sprawdź samochód i zgłoś do naprawy szkody.
Gdy oddajesz auto bez usterek, minimalizujesz dodatkowe opłaty. Pamiętaj, że zgodnie z umową, koszty napraw wykonanych po zwrocie, obciążają Ciebie. Zgłoś jak najszybciej zarówno usterki techniczne jaki i uszkodzenia karoserii.

Umyj i posprzątaj

Dokładnie umyj karoserię.
Pamiętaj, żeby usunąć ewentualne naklejki reklamowe i pozostałości kleju. Niektóre uszkodzenia widać dopiero po oczyszczeniu karoserii. Jeśli zwrócisz pojazd zabrudzony, Rzeczoznawca oceni jego stan dopiero po umyciu.

Pamiętaj o wnętrzu pojazdu.
Wyczyść wnętrze i bagażnik. Wtedy wystarczy rzut oka, by ocenić stan auta w środku. Oględziny trwają krócej!

Przygotuj dokumenty

Pamiętaj, żeby zwrócić wszystkie dokumenty wydane z pojazdem: dowód rejestracyjny, książkę serwisową, instrukcję obsługi oraz karty kodowe do kluczyków i radia, o ile zostały wydane. Jeśli zwracasz pojazd z instalacją LPG, nie zapomnij o homologacji. Przekazując książkę serwisową zadbaj o wpisy lub potwierdzenia wykonanych przeglądów. Widzisz braki we wpisach? Uzupełnij je przed zdaniem.

Skompletuj wyposażenie

Zwróć wszystkie kluczyki wraz pilotami i akcesoria, które przekazaliśmy Ci wraz z autem lub dokupiliśmy w trakcie kontraktu. Masz GPS w samochodzie? Koniecznie go zdemontuj.

Zabierz swoje rzeczy

Sprawdź czy nie zostawiłeś rzeczy prywatnych w samochodzie. Zobacz też w schowkach i za osłonami przeciwsłonecznymi, o tych miejscach często się zapomina.

Zarezerwuj termin zwrotu

Kliknij „Umów zwrot”, aby zarezerwować dogodny dla Ciebie termin i lokalizację zwrotu.

Jeśli ten termin będzie wolny, otrzymasz e-mail z potwierdzeniem. Jeśli będzie zajęty, zaproponujemy inne do wyboru.

Dopiero e-mail z potwierdzeniem daty i miejsca zwrotu gwarantuje Twoją rezerwację.

Jak przebiega cały proces zakończenia umowy

w ciągu 30 dni przed zakończeniem

Rezerwujesz termin i wybierasz miejsce zwrotu:

  • W naszym punkcie (bezpłatny)
  • U Ciebie (koszt zależy od miejsca, które wskażesz)
Pamiętaj, żeby zwrócić samochód przed zakończeniem kontraktu. Gdy go przekroczysz, naliczymy dodatkową opłatę, zgodnie z naszą umową.

Przygotowujesz samochód do zwrotu

Wykorzystaj naszą check-listę zwrotu, żeby nic nie pominąć!

Wspólnie robimy oględziny i odbiór auta

Pracownik wypełnia przy Tobie protokół zwrotu. Ty swoim podpisem potwierdzasz zgodność ze stanem faktycznym, a sporządzony dokument otrzymujesz e-mailem.

zakończenie kontraktu

Rzeczoznawca wykonuje ekspertyzę techniczną

Robi to na podstawie oględzin i protokołu zwrotu. Wskazuje uszkodzenia ponadnormatywne zgodnie z Przewodnikiem Zwrotu Pojazdów PZWLP.

po zakończeniu kontraktu

Rozliczamy umowę

Podsumowujemy braki w dokumentacji i wyposażeniu, nadprzebieg, zużycie pojazdu, nieterminowy zwrot i związane z nimi obciążenia.

Gdzie najwygodniej zwrócisz samochód

W miejscu, które wybierzesz.
Przyjedziemy i odbierzemy auto, a Ty zaoszczędzisz sobie fatygi. To usługa płatna dodatkowo, a jej koszt zależy od dystansu do przejechania.


W naszym punkcie. Odbiory samochodów realizujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00-15:00

Magnice (koło Wrocławia)
Sprawdź trasę

Ożarów Mazowiecki
Sprawdź trasę

Warszawa
Sprawdź trasę

MAPA LOKALIZACJI

Co zyskujesz, gdy dobrze przygotujesz samochód

Pieniądze. Samochód przygotowany zgodnie z naszą check-listą niczym Cię nie zaskoczy. A przede wszystkim Twoje rozliczenie będzie wolne od nieprzewidzianych kwot.

Czas. Gdy nie ma wątpliwości, oględziny pojazdu przebiegają sprawnie, a protokół zwrotu powstaje błyskawicznie.

Spokój. Wszystko ma przejrzysty i zrozumiały przebieg. A Ty masz pewność, że oględziny i późniejsza ekspertyza będą zgodne ze stanem faktycznym, w jakim przekazujesz nam auto.

Najczęściej zadawane pytania

1. Czy mogę wykupić użytkowany przez siebie samochód?
Tak – wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy Ci ofertę jego zakupu.

2. Czy naprawa może być realizowana po zdaniu samochodu?
Nie, wszystkie szkody powinny zostać naprawione przed przekazaniem auta. Tutaj znajdziesz informacje jak postępować w przypadku wystąpienia szkody.

3. Czy możecie odebrać pojazd ode mnie z adresu, który wskażę?
Tak, wypełnij formularz kontaktowy, wskaż adres odbioru, a my wrócimy do Ciebie z informacją, jakie jest koszt takiej usługi.

4. Zagubiłem dowód rejestracyjny, czy mogę zdać samochód bez tego dokumentu?
Nie, najpierw musisz wypełnić druk oświadczenia o zagubieniu, my na tej podstawie zawnioskujemy o nowy dowód. W tym celu skontaktuj się z naszą infolinią (+48 71 377 75 55). Dopiero po przesłaniu oświadczenia o zagubieniu dokumentu możesz umówić się na zdanie pojazdu.

5. Dowód rejestracyjny jest zablokowany elektronicznie, czy mogę zdać samochód bez jego odblokowania?
Nie, obowiązkiem każdego użytkownika jest jego odblokowanie przed zdaniem. Dowód rejestracyjny często zostaje zatrzymany elektronicznie w wyniku kolizji bądź poruszania się niesprawnym pojazdem. Jeśli w trakcie kontraktu miałeś stłuczkę, sprawdź czy dowód nie został zablokowany – możesz to zrobić na stronie (https://historiapojazdu.gov.pl/). W razie konieczności udaj się na dodatkowe badanie techniczne.


Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami – zakonczenieumowy@carefleet.com.pl